Radikales forslag blev trukket – socialdemokraterne vil ikke give lov til gode soloforslag

I går kunne du, her på siden, læse, at Radikale Venstre i Randers kommune havde sat en sag på byrådets dagsorden i går.

Forslaget handlede kort fortalt om, at vi ønsker, at byrådet løbende gives informationer om kapaciteten på Skole og børnepasningsområdet kan følge med fremdriften i de kommunale lokalplaner. Motiveringen er, at vi skal undgå forældre ikke kan få plads til sine børn i nærområdet. Som vi har set det ske i dagtilbud øst.
På byrådsmødet kaldte radikale Mogens Nyholm, udvalgsformand for Børne og familieudvalget, forslagets indførelse for et nyt nyttigt styringsredskab.

Socialdemokratiet ville ikke støtte radikales gode og gratis beslutningsforslag. Det er som om Socialdemokratiet ikke kan tåle andre partier må få gode initiativer gennemført.
I sidste valgperiode blev tommelen også vendt ned, da vi radikale forslog indførelse af grønne regnskaber i Randers kommune – ellers et konstruktivt og meget tidssvarende forslag.
Egne S forslag stemmer partiet gerne igennem uden videre forhandling, ved vi. Vi radikale undres over den indstilling.

Tilbage til B-forslaget. Der var rosværdigt andre byrådspartier, der var positivt stemt. Vi radikale gik med til at trække forslaget, med løfte om at et lignede forslag spilles på banen inden sommerferien. Vi går nemlig efter resultater…

Borgmester Torben Hansen ville ikke umiddelbart støtte radikales gode forslag, der ellers ville have været et godt styringsredskab for Randers Byråd