FN`s højkommissær skælder Danmark ud

På denne lokale radikale hjemmeside beskæftiger vi os primært med lokalpolitik. I dette indlæg gøres en vigtig undtagelse.

I dagens Jyllands-Posten læses, at S-regeringen får skældud af FN` s flygtningehøjkommissær. Det gør FN, fordi Danmark går imod konventionen om flygtninge, med loven om at flytte asylansøgere til udlandet – kilde selveste flygtningehøjkommissær Filippa Grandi.

Filippa Grandi siger direkte, at Danmark går imod både ånd og bogstav i FN` s flygtningekonvention fra 1951. Alvorlig tale.

I artiklen fremgår tillige, bl.a. franske, schweiziske, tyske og spanske medier er overraskede og i chok. Især stor forundring over, at det er en socialdemokratisk regering, der står bag loven.

En bemærkning kunne være, at vi nu ser en generation af ledende landspolitikere, der ikke husker 2. Verdenskrigs frygtelige tider, og gerne glemmer ånd og bogstav i flygtningekonventionen. Målet om magt helliger nemlig midler, der anvendes. Glemmer gerne FN og konventionernes betydning for verdenssamfundet og freden. Socialdemokratiets solidaritet er ikke, hvad den var for år tilbage. Egentlig også utroligt, at Venstre gerne støtter brud på en FN konvention.

FN billede, siger meget.

Det er flovt at være dansker på visse stræk i disse år. Med til historien hører, at Jyllands-Postens forside-hovedoverskrift IKKE er Danmarks brud på en FN konvention. FORSIDE historien er, at tusindvis af danskere har ændret ferieform. Det er også en vigtig historie i historien. At tænke sig, at der prioriteres sådan i en landsdækkende avis.

FN skal der ikke trædes på. Vejen er et styrket FN, hvis fred, sikkerhed og mere retfærdighed i verdenssamfundet ønskes. Det er den børnelærdom liste A gerne fejer ind under gulvtæppet, sammen med bl.a. Venstre – et parti der gerne kalder sig selv Danmarks liberale parti.