Udvikling er besværligt for Randers kommune

Der er gode udviklingspotentialer for Randers Kommune. Dog er der en stor sten på vejen med hensyn til at Randers Kommune kan udvikles på bedste vis. Hovedudfordringen lige nu for Randers Kommune – og for mange jyske kommuner – er, at der er økonomiske forhindringer skat af landsniveauet/Folketinget – læs hvad det er “for en stor sten på vejen”, som det drejer sig om i Mogens Nyholms læserbrev. Tjek link, dernæst vis.

I øvrigt. Udvikling handler både om Randers by og øvrige del af kommunen.

I disse år øges Randers kommunes befolkningsudvikling . En del af stigningen skyldes i Assentofts byudvikling. I de senere år er der bygget rigtig mange huse i byen, der engang hørte under Sønderhald Kommune; (og som ved kommunesammenlægning pressede på for at komme under Randers Kommune. I øvrigt var det radikale bestyrelsesmedlem Karin Blach blandt de borgere, der kæmpede med i denne kamp).
Det er klart at byudvikling i Assentoft by, vil smitte positivt af på byens idrætsforening Sønderhald IF og øvrige foreningsliv.

Fodbold på Assentoft stadion i dag
Fodboldkamp på Assentoft Stadion i dag. Herligt syn i disse Corona-tider

Randers kommune er befolkningsmæssigt blandt de største kommuner i Danmark (nr. 7 ud af 98). Arealmæssigt er vi også en af de større. Lige fra Langå i Vest til Randers i centrum til Udbyhøj i øst ønsker borgerne, at de ikke glemmes. Ønske om udvikling er bredt i befolkningen.
Lige nu behandler Randers lokalpolitikere en sag om udvikling i Udbyhøjs (Nord) by og havns udvikling. En havn, hvor der i storkommunens tid virkelig er investeret i udvikling – og i dag er aktiviteten i havneområdet og dets etablerede strand fantastisk.
Udbyhøj er en by, hvor befolkningen, rosværdigt, spiller med, når det handler om byens fremtidsudsigt. Dette ses også i Assentoft, ja ildsjæle fænomenet ses i rigtig mange af kommunens mindre og mellemstore byer. Det er det, der sagt positivt, kaldes et levende demokrati.