Plejebørn og familieafdelingen

Små børn sendes også i familiepleje

Radikale Venstre er jo det parti der om nogen har fokus på børns udvikling og uddannelse. Vores fokus gælder alle børn, og det gælder selvfølgelig også de sårbare børns liv og fremtid.

Lige nu har har vi taget fat i sagen vedr. plejebørn og plejefamiliers vilkår. Det forholder sig nemlig sådan at byrådsflertallet – bestående af Venstre og DF – vil spare 6 millioner kroner årligt  på familieafdelingen. Og det i en afdeling der i forvejen har store problemer med at holde landets love – ja nærmest ligger ned..

Alligevel har byrådsflertallet bedt forvaltningen om at finde besparelser på familieplejeområdet. En øvelse hvor regneark og økonomi kommer forud børnenes liv og vilkår. Det er noget af en uriaspost og ubarmhjertig opgave V og DF giver forvaltningen. I parentes bemærket viser det tydeligt at Venstre og DF ikke står forrest i køen mht. social forståelse og empati.

Radikale Venstre har taget arbejdshandsken på, og arbejder aktuelt målrettet på at de sårbare børn ikke tabes i Venstre og Dansk Folkepartis uansvarlige politiske spil. På førstkommende byrådsmøde den 6. marts stiller vi forslag om, at den fulde Århus” Gennemsnitsmodel” indføres i Randers Kommune.

Læs mere hvad den går ud på en af dagene…her på siden. Lige nu nøjes vi med at kalde det en forsikring for at disse børn ikke tabes.

Red.

Udgivet i Byrådet, Politik