Jelved kom, så og sejrede.

Jelved bydes velkommen af Mogens Nyholm og lokale Camilla Trampedach

Kulturminister og kirkeminister Marianne Jelved kom, så og sejrede i lørdags.

Jelved holdt et glimrende indlæg om demokrati og borgerinddragelse. Borgerne i Gjerlev og omegn og de udenbys tilhører lyttede intenst til den radikale ministers ord. Vel fordi de ikke føler de mødte borgerinddragelse under skoleprocessen. Efterfølgende kom der en byge af spørgsmål som Marianne Jelved svarede hudløst ærligt på. Hun sagde bl.a. at byrådspolitikerne bør give borgerne i Gjerlev lov til at købe skolen så de kan få en friskole. Huns forstod til fulde Gjerlev borgernes frustrationer over skoleprocessens forløb og mangel på inddragelse.

Læs mere om dagen i nedenstående link fra netavisen randersIdag, hvor der også er mulighed for at se et længere indslag på WEB-TV: Tryk her

Arrangementet blev gennemført i et samarbejde mellem Radikale Venstre i Randers Kommune og borgerne i Gjerlev. Nedenstående ses billede, hvor tre radikalere lytter til ordene fra vores minister. Det er fra højre: Hans Toftdahl, Morten Kjær Sørensen samt Tom Brøcher Jacobsen.

Forrest: Formand, næstformand (kommune) og folketingskandidat nordkredsen lytter.

Udgivet i Det Radikale Venstre i Randers kommune, Politik, Skolestrukturdebat 2014