SNYD: Skolestruktur var sat på skinner i 2013 – før kommunevalget

Der snydes på vægten fra forvaltningens side - forældre har et  berettiget krav på proces går om

Der snydes på vægten fra forvaltningens side – forældre har et berettiget krav på skoleprocessen  går om

Forældrenes mange høringssvar er skønne spildte kræfter, da det aldrig har været forvaltningens ide, at lytte til høringssvarene; ledende politikere må også have kendt til den hemmelige plan. OG har ingen intentioner om at tage høringssvarene særlig alvorligt. De ændringer der er gjort handler synes at handle mere om hvem der bor hvor, end oprigtige justeringer i henhold til høringsprocessens mange fremragende forældre indspil – for læses høringssvarene i dybden må VAO planen droppes.

Ikke kun forældre må føle sig snydt. Det sammen må flere byrådsmedlemmer som vel i god tro antog, at skoleforhandlingerne i indeværende år var åbne  og resultat ikke var givet på forhånd.

Værst af alt er dog. Den plan forvaltningen og ledende toppolitikere har fremlagt betyder følgende. 1. Eleverne lærer mindre. 2. Udgiften pr. elev bliver markant større 3. Flere forældre søger det private alternativ.

Radikale Venstre har jo just fremlagt vores skoleplan, hvor vi lytter til forskere og forældre, og gør det der virker. Læs mere TRYK HER

Mette Kjær, forældre i Nyvangskolen må føle sig snydt af forvaltningen - og det sammen må flere byrådsmedlemmer

Mette Kjær, forældre i Nyvangskolen må føle sig snydt af forvaltningen – og det samme må flere byrådsmedlemmer

I går var der et TV indslag på TV 2 Østjylland, hvor Radikale sammen med de to lister og de konservative foreslår skolestrukturprocessen går om. Vores børn fortjener det bedre end det der gives af  VAO. Årsag til fællesinitiativet vi tog i år forklares i TV indslaget.

Radikale Venstre er klar til at finde en anden vej på skoleområdet, hvis et byrådsflertal vil være med til det – det er vi til enhver tid.

Se indslaget: TRYK HER

Udgivet i Politik, Skolestrukturdebat 2014